بازدید از جوامع استارتاپی

گزارش بازدید از جوامع استارتاپی ایران

گزارش بازدید از جوامع استارتاپی ایران (The Start Up Path)

همزمان با شروع برنامه های رویداد هفته جهانی کارآفرینی و با هدف آشنایی هر چه بیشتر دانشجویان، دانش آموختگان و علاقه مندان به کارآفرینی و راه اندازی کسب و کار به عنوان گروهی از مخاطبین اکوسیستم با محیط های کاری استارت آپی و نوآور ، آشنایی با فرصتهای شغلی و استارت آپی موجود و شبکه سازی ، به همت کانون دانش آموختگان کارآفرینی دانشگاه تهران، برنامه بازدید از ناحیه نوآوری شریف و کارخانه نوآوری آزادی به عنوان نمونه های مطرحی از این جوامع برگزار شد.

برنامه بازدید از جوامع استارتاپی ایران با حضور 23 نفر از دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه های مختلف شهر تهران و صاحبان کسب و کار در صبح روز چهارشنبه 22 آبان از مبدأ دانشکده کارافرینی آغاز شد.

بازدید از جوامع استارتاپی

ابتدا با ورود به دانشگاه صنعتی شریف و مجتمع خدمات فن آوری، توضیحات کلی درباره خدمات قابل ارائه در مجموعه توسط جناب آقای خوانجانی مسئول روابط عمومی مجتمع و جناب آقای جعفر کارشناس امور ناحیه نوآوری شریف ارائه شد .

سپس با بازدید از مجتمع، همراهان با برخی از خدمات دهندگان از جمله شتابدهنده شریف،مرکز کارآفرینی شریف و دفتر انتقال فناوری از نزدیک آشنا شده و به سوالاتشان پاسخ داده شد.

بازدید از جوامع استارتاپی 2بازدید از جوامع استارتاپی 3

باشگاه کسب و کار دانش بنیان (BOX)  ، دومین مرکزی بود که پذیرای مهمانان این برنامه شد. بازدیدکنندگان با حضور در فضای کار اشتراکی از نزدیک با

بازدید از جوامع استارتاپی 4

نحوه‌ی کار استارتاپ‌ها آشنا شدند و مدیر داخلی باکس ویژگی‌ها و نحوه‌ی کار استارتاپ فکتوری باکس را برای علاقه‌مندان تشریح کردند.

بازدید از جوامع استارتاپی 5

سومین مرکز هماهنگ شده، ایستگاه نوآوری شریف بود که با همراهی مدیریت مجموعه جناب آقای مهندس رستگار مقدم خدمات مرکز برای همراهان تشریح و به سوالات مربوطه پاسخ داده شد.  سپس بازدید از شتابدهنده ابر زندگی به عنوان نمونه ای از مجموعه های مستقر در ایستگاه انجام شد.

بازدید از جوامع استارتاپی 9

پس از پایان بازدید از ناحیه  نوآوری شریف و مجموعه های منتخب آن، گروه بازدیدکنندگان جهت صرف  ناهار به مجموعه  برج آزادی تهران رفت و با هماهنگی هایی که از قبل با مدیریت آن مجموعه صورت گرفته شده بود، با همراهی یکی از راهنمایان مجموعه، بازدیدی از طبقات برج نیز انجام شد.

بازدید از جوامع استارتاپی 6

سپس همراهان جهت ادامه برنامه به سمت کارخانه نوآوری آزادی حرکت کردند.

بازدید از جوامع استارتاپی 7

در ابتدا اطلاعات لازم در خصوص اهداف شکل گیری کارخانه نوآوری و شرایط استفاده از خدمات آن توسط كارشناس محترم جذب و پذيرش مجموعه، جناب آقای مهندس محمدی تشریح و  به سوالات همراهان پاسخ داده شد .

بازدید از جوامع استارتاپی 8

سپس بازدید از مجموعه های منتخب از جمله فضای کاری اشتراکی زاویه ، مرکز نوآفرینی پلنت، شتابدهنده کارا و کارگاه نوآوری هفت و هشت ( صنعت معماری و ساختمان) صورت گرفت.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *