کارآفرینی یزد

اینجا یزد، من یزدی ام

 

استان یزد از سرزمین‌های تاریخی است که در میان ایالت‌های قدیمی و بزرگ از جمله پارس، اصفهان، کرمان و خراسان قرار داشته‌است. آبادی نشینی در این منطقه از قدمت طولانی برخوردار می‌باشد. این سرزمین از گذرگاه‌های مهم در دوره‌های تاریخی محسوب می‌شده‌است. این ناحیه در دوره هخامنشیان از راه‌های معتبر موسسه‌های راهداری، مراکز پستی و چاپاری برخوردار بوده‌است. راهداری در یزد از زمان قدیم چنان اهمیتی داشت که خاندان آل مظفر از منصب راهداری ناحیه میبد به پادشاهی رسیدند. این استان از درگیری‌ها و جنگ‌های تاریخ کشور ایران تا حدودی ایمنی داشته‌است. سخت‌گذر بودن راه‌ها به همراه محدودیت منابع آبی مانع عمده تسخیر این منطقه توسط بعضی از حکومتهای بزرگ و کوچک پیرامون این منطقه در طول تاریخ بوده‌است. وجود آثاری از مهر و آناهیتا، ایساتیس و هخامنشی و زندان اسکندر و برج و بارو و کهن درهای بزرگ و عظیم و پناهگاه‌های متعدد و موبدان و سران ساسانی و ابنیه و یادگارهای بعد از اسلام نظیر مساجد و امامزاده‌ها و مزارها نشانگر فرهنگ و تمدن قبل و بعد از دوره اسلامی بوده‌است.

درباره دانشگاه فنی و حرفه ای یزد

 

دانشگاه فنی و حرفه‌ای(Technical and Vocational University) یکی از مراکز آموزش عالی از نوع دانشگاه‌های نسل سوم تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است. این دانشگاه با بیش از ۱۷۶ آموزشکده و دانشکده در سطح کشور و بیش از ۲0۰ هزار دانشجو بزرگترین دانشگاه ایران است.

این دانشگاه در ابتدا تحت عنوان «مجتمع آموزش عالی پیامبر اعظم» و از زیر مجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش بود که در سال ۱۳۹۰ با مصوبه مجلس شورای اسلامی به «دانشگاه فنی و حرفه‌ای» تغییر نام داد و با تمام اختیارات و امکانات به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیوست.دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانشجویان خود را از بین دانش آموختگان دوره متوسطه نظام جدید هنرستان ها یا شاخه کاردانش و یا فارغ‌التحصیلان دوره  چهار ساله نظام قدیم هنرستان‌ها و از طریق آزمون ورودی ویژه‌ای که سالیانه توسط سازمان سنجش آموزش کشور به صورت سراسری برگزار می‌شود، انتخاب می‌نماید.

دانشکده ها و آموزشکده های دانشگاه فنی و حرفه ای با سابقه ی بیش از چهل سال فعالیت آموزشی، از اولین مراکز آموزش عالی کشور هستند که در تداوم مسیر تحصیلی دوره متوسطه فنی و حرفه ای نظام آموزش‌های رسمی کشور (هنرستان های فنی، کشاورزی، حرفه ای، تربیت بدنی) با بهره گیری ازآموزش‌های نظری و عملی در زمینه آموزش و تربیت تکنسین کارآمد، خدمات آموزشی خود را ارائه نموده و دانش آموختگان آن علاوه بر داشتن توانایی علمی ، از مهارت های عملی و کاربردی لازم برخوردار می باشند به نحوی که ضمن جذب بالای فارغ التحصلان به بازار کار، اکثر آنها  نیز در زمینه های مربوط به رشته تحصیلی خود مشغول به فعالیت می باشند. 

در سال 1395 واحد های استانی دانشگاه فنی و حرفه ای تشیکل گردید که همکنون دانشگاه فنی و حرفه ای استان یزد با داشتن 9 دانشکده/ آموزشکده  در 104 رشته کاردانی و کارشناسی ناپیوسته مشغول به فعالیت و تربیت نیروهای کارآمد و فنی می باشد.

فنی و حرفه ای یزد

تیم اجرایی | یزد

مدیریت رویداد
مدرسان و منتورها

برنامه های رویداد ملی استارتاپی ترمه

هفته جهانی کارآفرینی ایران  – یزد

اسامی مدرسان و عناوین کارگاه ها
دانشگاه فنی و حرفه ای

 

 

وبسایت: https://yazd.tvu.ac.ir